Oätligt eller smaskigt....

I det här huset är bananerna oätliga så fort de fått en liten brun fläck, enligt dottern. De ska helst vara gröna om hon får bestämma. Så när bananerna blivit bruna blir de liggande i fruktskålen tills jag förbarmar mig över dem och gör en banankaka. Den här kakan blir bara godare ju brunare bananerna är.Klicka på bilden så blir det lättare att läsa receptet =0)

Som ni ser så är receptet välanvänt och inkletat i smet på vissa ställen

Eftersom barnen inte gillar banankaka, och jag har börjat mitt nya liv (igen!) så får den nog följa med till jobbet och glädja mina arbetskamrater istället. Mindre frestande för mig i alla fall, än om jag har den hemma!


Idag kom Leilas bok med posten från Adlibris, och förra veckan kom Betongboken. Väntar på en inredningsbok också som jag beställde samtidigt, vet inte var den tog vägen, får väl ge det några dagar kanske...
Så nu en rask promenad för att bränna lite kcal och sen hem och frossa i smaskiga kakrecept, så kommer min kväll att se ut, kanske lite målning också..
Kram L

Kommentarer

1000 tack för receptet.Alltid kul att testa någonting nytt.Vilka fina böcker som kom till dej.Är det Lelias nya`Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.
Mmmm vad gott!
Kram Lallois
Vad bra att använda bananerna till kaka! Den verkar jättegod! Här hemma är det tvärtom gröna bananer är inte populära, men då är det ju bara att vänta..! Ha det så bra! Kram Maria
Patricia sa…
Nej usch och fy för bananer med bruna fläckar.. ha ha... max ett par pyttesmå prickar får den ha annars vill jag inte äta dem... och jag tycker inte om banankaka heller för den delen...men det såg himla god ut!... =)

ha en bra dag!
Kram Patricia
Vilkensmaskig baqnankaka! Den säger man inte nej till.
kram Kristina
Hej kul att ni kikade förbi:) du, det var väl på håret att ni hann hem på cyckeln innan regnet kom? Jag började också mitt nya liv för en vecka sedan, nu har jag nog fått bort sötsuget så det är lite lättare att mostå all fika. Men hur funkar du som kan stå och baka smaskiga grejer och sedan ge bort det? Jag kan inte motstå att smaska om jag bakar:) Kram Johanna
Katarina sa…
Bra tips med bananerna där! Har samma problem hemma med mina döttrar nämligen. Leilas bok som du visar är helt underbar, så mycket smaskigt. Ha det bra!
Kram Katarina
Tackar! Det verkade gott!
Kram Agnetha

Populära inlägg