Slappardag...

Här är det lugnt och fridfullt. Maken är ute och jagar älg (som om vi skulle behöva mer kött?) Hunden är ute och jagar rådjur(utlånad till en kompis) dotra är på äventyrsbadet i Örebro med fotbollslaget, och är inte hemma förrän till kvällen ,och sonen och en av hans bästa kompisar spelar PS2 i källaren. Klockan är 11.55 och jag har parkerat rumpan vid datorn med morgonkaffet i handen, en mycket lugn morgon alltså.
Jag tog vaccinet igår, ont som skrutt men inte lika ont som när jag får cortisonet i axeln. Armen känns tung och är duktigt öm, håller den helst still, men blir det inte värre än så här så går det ju bra. Bara jag slipper febern. Stickade färdigt en åremössa till i veckan och monterade den. Det var nog bra för med den här armen blir det nog inget stickat idag. Den här mössan ska åka till lillasyster i Örebro.
Stickat i en mjuk och mysig ull/allpackablandning i en härlig tomteröd färg. Här på huvudet på dottern som fick agera modell =0) Kommer att bli ursnygg på lillasyster som är mörk och passar super i klara färger.

Har en själv också, supervarm och go på kvällspromenaden med jycken.
Nä... om man skulle ta och göra någon nytta ... hänga upp nya gardiner kanske...
Eller så tar jag en påtår ;0)
Laddar för en trevlig tjejmiddag ikväll när en av mina vänner fyller 35 år.
Ha en trevlig helg hörni!
Kram

Kommentarer

Snygg mössa och en härlig färg..

Ha nu en härligt trevlig tjejmiddag ikväll..

Kram
MIa
Marina sa…
Vilken mysig mössa! Jag kämpar på med min väska jag. Hinner liksom inte med. Ibland borde man slänga ut datorn tror jag. Kram!
Vilken härlig färg på mösssan.Vad snygg mössa .Kanonläcker......Ha en härlig och rolig kväll vad mysigt tjejmiddag kramizar ~~~~RITA~~~~.
Viola sa…
Verkligen rar mössa..) hoppas det onda snart går över, så du har en lugna lördagskväll kan jag tro med alla andra som har annat för sig, kramen
Viola sa…
Ska visst inte skriva hälsningar så här sent..menade naturligtvis att du har en lugn kväll för de andra i familjen har annat för sig.:0)
Vilken allkonstnär du är,jättefin mössa. ha en skön söndag. Kram Ulrika
Färjtorp sa…
Vilken härlig rödfärg!!!
Snygg mössa, har fått en likadan själv och den är jättefin.

kram johanna

Populära inlägg