Återvinning

När maken fyllde år fick han en vacker blomgrupp från jobbet. Han åkte direkt till mina föräldrar efter jobbet den dagen för vi skulle ju fira jul där, så den fick förgylla mina föräldrars hem några dagar först. Någon kommenterade den med orden -Man skulle kunna tro att den var till dig Linda, av färgen att döma! Alldeles riktigt! Vitt är min grej!


Fina blommor och vackra detaljer! Kolla in den här lilla ängeln på en liten, liten klädnypa!


En vacker orkidé ståtade i mitten men den var först att ge upp. Cyklamen var näst på tur att lämna in. Sen var det bara överlevare kvar =0)


Nu har jag återvunnit det som gick i två nya planteringar. Den lilla, med murgrönan tror jag ska få följa med till jobbet. Passar nog bra på katedern. Orkidén har jag gömt bakom gardinen i vardagsrummet, vi får väl se hur det går....


Var en sväng på Panduro igår och köpte födelsedagspresenter, hittade då dessa söta ljusdekorationer, ni vet sådana med nål på baksidan som man sticker fast i ljuset. 70% rea gjorde dem i princip gratis =0)


Nu ska jag ta tag i gardinerna till HK-salen som måste fållas. Hela lärarkollegiet ska äta lunch i salen på studiedagen nästa vecka för att alla ska få se hur renoveringen blev, bandklippning och mingel med cider å salta pinnar, fint värre förstår ni, å då måste jag ju ha gardiner på plats så klart. Så fram med symaskinen bara!

Sen ska vi på en liten utflykt till huvudstaden på 3-års kalas också,
så nu är det bara att sätta fart.
Må så gott och ha en riktigt skön helg!
Kram Linda

Kommentarer

Vad fina de nya blomgrupperna blev, kul att ta till vara och göra om. De har en spännande vecka framför dig. Lycka till med gardinerna.
Kram,
Regina
Vilket fint blomarr.. Och kul när man kan behålla det mesta av det när man bara sätter om det..

Hoppas din lördag varit bra...

Kram Mia
Vilken fin julgrupp.Dom där kronorna var ju superfina,måste nog ta mig en tur till Panduro. ;)Ha en skön Söndag. Kram Ulrika

Populära inlägg