Det blir ofta sämre...

... innan det blir bättre
Är det inte så man brukar säga?
Ja, stökigt blev det i alla fall, men vi kände att vi inte hade något val direkt. Våra tujor och idegran tog väldigt mycket stryk av vintern som var och nu var det dags att såga ner dom.
Bästa svärfar kom med sin motorsåg och fällde dem på ett tjillevipp, skogshuggare som han är.
Ni ser ju, inte är de snygga inte!

Jag har grävt och grävt för att rädda de perenner som stod runt tujorna, de flesta behövde ändå delas, problemet blev ju förstås att jag behövde göra nya rabatter då *ooups* =0)

När vi flyttade in i huset för 7 år sen så var det så igenväxt så huset inte syntes från gatan.
Så man kan säga att vi jobbar på så sakteliga för att forma någon typ av trädgård.

Här är svärfar igång med sågen. I sitt rätta element, skogen, om än en liten sådan =0)

Lite tomt blev det ju, kan man säga. Å så den berömda dominoeffekten.... nu när tujorna kom bort ser man att räcket behöver målas, dörren betsas och lackas, trappen mossbekämpas osv. Ni fattar! Suck!

De höga stubbarna lämnade han för att maken ska ha något att hålla i när han ska gräva bort rötterna. Här ska det bli en liten ny grusad uteplats i kvällssolen.
Ni ser inget ont som inte har något gott med sig.
Den observante kan också se att det finns ett par grässtrån mellan stenarna i gången också.
Ligger också på projektlistan, vilket år som helst!

Så till sist...
Är det någon annan som har problem med getingar hos sig?
Annars är det nog så att alla har flyttat in hos mig!
Radar-kontot är hårt belastat vill jag lova!

De små rackarna gör av med mer saft än barnen.
Äckel päckel att tömma getingfällorna tycker jag!
Hoppas ni har det bra där ni är och att ni inte regnar bort.
Kram
Linda

Kommentarer

Bonnfrua sa…
Vilka projekt ni håller på med!
En uteplats istället för tuja, inte helt dumt!
:-)
Gräset mellan stenarna, tja jag använder min make till det, och hans gasolbrännare...
Susanne sa…
Vilket projekt, men det blir säkert bra när det blir klart : ) Kul att du deltar i min utlottning. Jag har fixat till 3 lotter till dig. Lycka Till!! Nu skall jag kika runt lite hos dig. / Susanne
Det blir ju hur bra som helst.;)Visst finns det och göra hela tiden när man har hus,det ska gudarna veta.;)ha en riktigt skön dag vännen. Kram ulrika
Anonym sa…
Hej, nu har jag kommit hit i mitt första besök på din blogg. Tack för ditt "gräv" i min. Ang getingarna, vi bekämpade dom själv, men det visade sej att man bara ka ringa Anicimex. Oftast täcker hemförsäkringen detta.
// Susann

Populära inlägg