Vitaminkick... å gott!

Känner mig lite bättre i förkylningen men ändå trött och sliten. Försöker sova ordentligt men ni vet ju hur svårt det är att komma i säng om kvällarna. Jag låter som Alfons Åberg,
-jag ska bara.....

Men vitaminer ska ju vara bra...

... så nu har jag tagit vara på grönkålen som jag skördade i förra veckan och gjort en riktigt god pesto. Grönkålen innehåller mycket nyttigheter, så jag tänker att lite ost, kex och pesto och så något gott att dricka ikväll måste ju vara precis vad jag behöver, eller hur?

Här kommer receptet om ni också behöver pigga upp er i höstmörkret ;0)

Grönkålspesto
1 dl hackad fryst eller förvälld grönkål
1/4 röd lök
1/2 dl mandel
1 dl riven parmesan
ca 3 msk god olja
2 krm salt
1 krm svartpeppar

Kör allt i mixern och häll i en burk
Serveras med goda ostar och kex =0)

Kram Linda

Kommentarer

Lovisa sa…
Åh så gott det låter och ser ut :o) Du är så fiffilurig!!

Skönt att höra att förkylningen börjar gå över...här är jag rädd att den bara har börjat. 2 down...2 to go.

Du vet att vi gärna tar emot kläder och saker från barnen...det tackar jag så hjärtligt för. Vi rensade ju just ut endel och sålde på loppis så det finns plats för nya saker ;o)

Ha det så gott så ses vi snart!!

Kram Lovisa
Lillesissis sa…
Hej!
Tack för härlig läsning på din blogg!
Är alldeles ny i bloggvärlden och tänkte starta med en liten utlottning. Vill du vara med? - Kika in hos mig!

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar
Vilken härlig header du har! Bara den är som en vitaminkick=)

Vad gott med Grönkålspesto. Det är gott till pasta också.

Ha en fin fredag!
Kram,
Regina
Ja du en vitaminkur vore inte så dumt,ska nog prova.;)Ha en riktigt skön helg vännen. Kram Ulrika

Populära inlägg