❦ favoritfärg ❦

Lila är en av mina favoritfärger, kan vara härligt mörkt och murrigt på hösten och vintern men ändå härligt krispigt och ljuvt på våren. Hyacinter och syren... underbart!
I lördags sprang jag på några tallrikar som jag har sneglat på hos andra och på nätet men som jag inte har hittat någonstans. Självklart slog jag till!
7 stycken för 60 kronor, några var lite kantstötta och lite krackelerade men det är bara charmigt tycker jag, det visar att de har varit använda.


Vackra "lila fasan" från Gustavsberg
Jag har några gamla silverfat som är fina som undertallrikar men letar vidare efter fler i samma mönster....

Mysigt att duka med något annat än den tråkiga(men praktiska)
IKEA-servisen som vi har till vardags.
Skulle önska att jag hade massa olika serviser att alternera mellan beroende på humör och tillfälle... rusikt...romantiskt...modernt....
Gillar att duka fint och helst med tygservetter till, det ger en annan känsla tycker jag.

Här ser ni den vackra fasanen i närbild

Vad har ni för favoritporslin?


Kram Linda

Kommentarer

Vilka vackra tallrikar,underbart att äta en god middag på.;)Kram Ulrika
Vilka underbara tallrikar.Vad fint att duka och äta på dom.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥
STENLYCKA sa…
Åhh... jag älskar den vackra servisen också, jag har ärvt en sådan servis efter min mor. Älskar att duka med den.
Vad roligt att du kom över dessa och till ett bra pris.
Kram Raina
Vit som snö sa…
Jag håller med dej! Lila är en underbar färg, som accent.
Tallrikarna var sååå vackra!
Lavevdel, syren...faktiskt flera av mina favvosar är just- lila:)
Lila och zink är en urfin kombination!
Ha en fin kväll:)
Kram Cilla
Din fasanservis är jättevacker, härlig färg. Så fint att duka med silverfaten under. Visst är det roligt att kunna variera dukningen.

Må så fint!
Kram,
Regina
Susann sa…
Så fint. Blir verkligen en fin dukning med undertallriken. Vi har ingen "fin" servis, men i gångna helgen blev det nya..håll i dej nu.. ikeatallrikar men vi tog rektangulära denna gång :)
// Kramar Susann
Hej vilken mysig blogg och vilka fina undertallrikar. De passade ju perfekt ihop.

Mvh
Liselott

Populära inlägg