Glad påsk!

Hoppas att ni alla har sköna dagar! Här njuter vi av sommarvärmen, i april!! Helt galet =0) Men jag klagar inte! Vi har 18 grader på skuggsidan och på södersidan är det betydligt varmare. Det här är underbart och jag hoppas att det håller i sig!

Vi pysslar på här hemma och i trädgården, varvat med gott fika och goda middagar och härlig samvaro, den här ledigheten kommer vi att leva på ända fram till sommarlovet =0)


Tänkte dela med mig av receptet på sillen jag tog med mig till stugan i torsdags. Man gör den på färdig sill på burk som man bara lägger i god creme fraichesås. Busenkelt!

Äpple & currysill

2 burkar färdig inlagd sill
1 äpple (syrligt)
3 msk honung
2 tsk curry
2 burkar creme fraiche

Blanda curryn och honungen i en liten skål och värm i micron,
smakerna i curryn framträder mer när man värmer den.
Rör sen ner det i creme fraichen.
Hacka äpplet och sillen i små bitar och rör ner dem också
Krydda lite med salt och peppar

Färdigt!

Såsen är god till grillad kyckling också,
men det förutsätter att man skippar sillbitarna förstås ;0)

Ha det bäst i solen!
Kram Linda


Kommentarer

Tack för gott recept och vackra bilder! Det är verkligen ljuvligt nu!! Jag njuter, vill inte gå in och hoppas att vi får ha det så här fram till sent i höst;0)

Ha en fin fortsättning på påskhelgen!
Kram,
Regina

Populära inlägg