Nu så... sista!

Nu kommer de sista bilderna från Åsby.
Mycket var under uppbyggnad av utemiljöerna men nu är de nog klara med allt.
Sonen fastande vid vattenfallen och dammarna. Han önskar sig en egen damm med vattenfall i när han fyller år. Prata med pappa om det säger jag och tänker att det kanske tar mer skruv om sonen kommer med önskemålet än om jag gör det.... man får välja sina projekt ;0)
Men visst är det väl underbart med vatten i trädgården?!


Den trollska dimman föll verkligen sonen i smaken =0)


Det var soligt och ljust så min telefon hade svårt att fokusera riktigt
men ni får ju känslan i alla fall.


Något jag går igång på är rostiga saker. Tycker att det är så läckert mot växterna.
Däremot är drakar i trädgården inte min grej alls.


Men ett rostigt rör att plantera i vore coolt =0) Maken jobbar i skrotbranchen så helt otroligt är det inte att han skulle springa på något liknade. Utmaningen ligger i att få honom att förstå varför han ska släpa hem skräpet ;0)

Här hemma går allt i slow motion. Förkylningen har utvecklat sig till en rekorderlig bihåleinflammation =0( 5 dagen med feber är man inte så kaxig kan jag säga. Men nu har jag varit till doktorn och fått tabletter. Dubbel kur i 10 dagar, det blir 60! tabletter det. Hur tror ni min mage kommer att reagera? Inte helt välvilligt är jag rädd... Så jag är sjukskriven resten av veckan och är redan nu hur uttråkad som helst! Hur ska det bli? Försökte mig på att rensa några maskrosor i gräsmattan men det värker ju något infernaliskt i pannan och bakom ögonen när jag böjer mig framåt så det var inte att tänka på. Satte mig på huk bland brännässlorna (med viss försiktighet förstås) och klippte en hink full. Så nu har jag gjort i ordning nässelvatten att göda med. Sen sa febern ifrån... så nu efter blogginlägget väntar sängen igen. Hoppas verkligen att tabletterna börjar ge effekt snart,
det är frustrerande att vara så här orkeslös!

Hoppas ni andra är friska i alla fall!
Sköt om er!
Kram Linda

Kommentarer

A sa…
Krya på dig!
Kram Anna
Rostigt är snyggt.. Och du kommer säkert på ett sätt att få maken att dra hem lite skrot till trädgården ;-)

Krya nu på dig och ta det lugnt så du blir frisk..

Kram Mia

Populära inlägg