Gräva gräva gräva...

Det är vad som görs här =0)
Försöker få ordning på vår "sommarentré", den vägen alla går på sommaren, via poolområdet och in genom altandörren. Här grävde vi för några år sedan och gjöt ny stödmur och byggde staket ner mot bilarna. Det skärmade av lite och gav oss några kvadratmeter mer gräsmatta och rabatter istället för ogrässlänt. Här har jag nu grävt ut en liten sittplats och lagt kantsten (ja, JAG har grävt! Men fick hjälp av maken att köra gruset på slutet) Här ligger nu de stora träkubbarna som jag betsade svarta tidigare i våras. De väntar på en stor granitsten som ska bli bänksitsen, problemet är bara att den väger ett par hundra kilo och jag har liiiite svårt att orka med den själv. Den stora träkubben tillsammans med en betongplatta blev till ett bord.



Har grävt ner allt som köptes förra veckan och har hunnit till plantskolan en sväng till efter det =0) Ska lista allt här sen så jag kommer ihåg vad allt hette och vart jag har satt det. Man tror att man ska minnas men till våren står man där och kliar sig i huvudet och funderar på vad fåglarna det är som kommer upp i rabatten ;0) Ni kanske inte har det problemet men här är det tyvärr så....

På jobbet är det full fart på elever och föräldrar och mycket för huvudet så det är skönt att få vara i trädgården på helgen och rensa huvudet. Här skiner solen och det är ganska varmt så det är bara att tacka och ta emot!

Hoppas ni har en skön helg!
Kram Linda

Kommentarer

Susann sa…
Bra jobbat ! ...en bra kvinna .....
Vilken mysig lite ljugarbänk ni får där :)
Jag kommer inte heller ihåg vad allt heter. Jag skriver på stenar & lägger vid växterna.
Ha en fortsatt skön helg
Vad fint det blev.:)Skönt att ha en trädgård att kunna gå ut och hämta "frisk luft" i.;)Kram Ulrika

Populära inlägg