Det är en....ja vad är det?

Tänkte att jag skulle berätta vad de skumma prylarna i förra inlägget var för något =0)
Som den sushifantast jag är så kunde jag ju inte motstå denna nyhet från Tupperware.

En avlång form som gör makirullar....


...och en mindre som gör nigiri =0) Perfekt storlek varje gång, mindre kladd och betydligt mycket fortare måste det ju gå. Sen tappar man ju själva hantverket förstås men det kan jag stå ut med om det betyder att jag spar tid och på det sättet kan äta det oftare.


Dom ser inte mycket ut för världen men råkade ha en del andra
fiffiga användningsområden också.


Jag var naturligtvis "tvungen" att prova sötsakerna ;0)
Man kan göra chokladwienerbröd i den avlånga formen!
Man stansar ut smördeg med formen, varvar degen i formen med smält choklad mellan varje varv. Klämmer till med andra formen och vips har man en "limpa"
skjuts in i ugnen och ut kommer ett smaskigt chokladwienerbröd som man kan skära i lagom stora bitar. Gick åt så det bara svischade till här hemma!
Man kan göra kokoskakor i den lilla formen också, det måste så klart testas även om inte kokos är favoriten direkt.


Hoppas allt är bra med er!
Kram Linda

Kommentarer

Låter som en livsfarlig sak.. Ja för figuren alltså ;) Men användbar =)

Kram Mia

Populära inlägg