Tomt och tyst

Oj vilken vecka! Full fart i huset, gästerna har avlöst varandra och diskmaskinen har gått varm. Vad gjorde man innan man hade diskmaskin? Snacka om vardagslyx, den frigör väldigt mycket tid!

Det har varit så trevligt att ha släkten här. De verkar ha haft bra och spännande jakt dagar och de tre hundarna har legat som mattor på golvet om kvällarna ;o)

Igår kväll hade vi avlutningsmiddag här. Jag bjöd 17 personer på svampsoppa med kantareller och svart trumpetsvamp till förrätt. En positiv biprodukt av jakten....de plockar svamp när de förflyttar sig mellan passen. Till varmrätt blev det potatisgratäng och tjälknul som min mamma hade gjort. En mustig rödvinssås hör ju till förstås. Till efterrätt blev det randig pannacotta. Hälften med mjölkchoklad och hälften med vanilj. Allt toppat m hallonsås.  Fungerade alldeles utmärkt och vi blev mätta!

Nu när alla åkt känns det tomt och tyst. Jag har jobbat det sista jag behövde inför skolveckan som kommer....skrivit 70 omdömen och svarat på 20-talet mejl.....nu är det dags att ladda för utvecklingssamtalen......inte så långt kvar till jullovet nu och jag har massor jag vill göra med eleverna!

Till sist vänner....Kolla vad jag har köpt :o)
Kan ni se vad det är?

Kram Linda


Kommentarer

Förstår att det blir tyst efter att ha haft huset fullt=)

Du den där pannacottan lät spännande! Är det något recept du delar med dig av=)?

Meeen vad är det du har köpt?!! Är det någon slags formar?? Svårt att tänka sig hur stora de är...

Ha en skön kväll!
Kram,
Regina
Inas sa…
Hej Vännen!

Härligt med huset fullt... tomt efteråt... Men vad det du har köpt??? Nä, det kan jag inte gissa, men är rätt nyfiken. Ha en härlig vecka kram Karina

Populära inlägg