Nu slog frosten till!

Det har varit milt väder fram till nu, men i helgen slog frosten till och i morse var allt frostvitt!
Men här kommer lite bilder jag tog i trädgården innan helgen.....

Rosen Rhapsody in blue hade knoppar på gång


Den stora ilsket orange vallmon försökte veckla ut den sista håriga knoppen men fick tji!


New Dawn har blommat fantastiskt hela hösten
men nu är nog de sista knopparna ett minne blott


Rosenplistret är ofta grönt hela vintern och blommar alltid in i det sista,
men aldrig till 2:a advent vad jag kan minnas


Fairy-rosorna är tappra och producerar ännu knoppar men nu är det nog stopp.


Den här veckan är jag nästan helt ledig, År 8 är på PRAO och jag passar på att ta ut min övertid. Ska in och ha mina 9:or på tisdag och torsdag eftermiddag bara.
Idag har hela dagen gått åt till att rätta prov och läsa reflektioner. En ganska skön dag i soffan i mysbyxorna helt enkelt. Det känns bra efter helgens flängande. Stod på julmarknad i Kärrbo med mina och Marias WänaHem-saker både lördag och söndag. Får återkomma med bilder därifrån om det blev några bra.

På lördagskvällen hade vi huset fullt med vänner. Det var dax för den årliga traditionen med julgodistillverkning. Super trevligt! När vi startade var det bara vi vuxna som gjorde karameller så det stod härliga till, då hade vi inga barn. Nu är det barnen , 8 stycken mellan 16 och 3 år, som står för karamellerna medan vi vuxna sitter i soffan och pratar minnen =0)

Nä, nu ska jag rätta vidare...
Må så gott!
Kram Linda

Kommentarer

Populära inlägg