Efter regn kommer solsken...

Å vilken regnig dag vi hade igår!
Hela skolan hade friluftsdag och alla skulle ut iskogen. En 9 km lång slinga skulle avverkas för mellan och högstadieeleverna. Jag stod på vattenkontroll 2 med en kollega, oss gick det ingen nöd på.... vi hade kakor ;0) och en bil vi kunde sitta i mellan varven. Men eleverna tog sig runt i slätregn. Jag måste säga att jag var mäkta imponerad över att det var så många som tog sig runt hela vägen. Det blev ett varm bad när jag kom hem, 
var kall ända in i märgen!

Kakor ja =0)
Vi hade laddat ordentligt och bakat 2 sorter var så vi skulle överleva förmiddagen i skogen. Jag gjorde mina "Home made"-kakor och en sort till som jag nog inte har lagt ut här, får göra det....Kerstin hade bakat helt fantastiska citronkakor!
Jag fick veta var hon hittat receptet så idag har jag letat mig fram på nätet.
Hade tyvärr inte alla ingredienser hemma så jag får återkomma i det ärendet men jag hittad en massa annat vackert på Pinterest
Kolla in där och jag lovar att ni kan bli fast i timmar ;0)

Här kommer några av bilderna:

Mysiga sittplatser..



 Härliga kojor...






Å så härligt höstmys...



Idag skiner solen som om regnet aldrig varit här.
Det är varmt och skönt och jag har varit i trädgården en stund och klippt lite.
Så skönt att vara ledig!

I kväll är vi bjudna till Maria och hennes familj så det blir nog en skön, soft kväll i deras soffa och körslaget =0)
Ha det så gott!!
Kram Linda


Kommentarer

Ninnis sa…
Vilka fina bilder och vilken farlig sida...=)
Ha en trevlig kväll !!!

Kram Ninni

Populära inlägg