Rörig hall

På min "att-göra-lista" har hallen länge stått med. Vi har två ingångar till huset. En gästingång där det nästan alltid är okej för där går vi aldrig in och där hänger inga av våra kläder. Den används bara när det kommer gäster. Vår andra ingång däremot används flitigt och där hamnar allt, och då menar jag ALLT!! Förutom de uppenbara sakerna som skor och jackor så landar även gympakläder, pianoläxor, post och all möjlig annan bråte här.

Nu i går kväll tog jag tag i eländet! Var på Rusta och köpte nya förvaringslådor, i plast för enkelhetens skull men ganska snygga ändå för att vara just plast:)

En stor röjning, en hög till småkusinerna, en till Läkarmissionens second hand, en slänghög och resten tillbaka in i garderoben men samlade i kategoriserade lådor den här gången. Nu fick Tindra, hunden en egen hylla också vilket lättade på röran i hallen kan jag säga. Tänk att en hund kan ha så mycket egna prylar!!

Ettiketter på sidan borde underlätta för alla att lägga sakerna på rätt ställe tänker jag..... optimistiskt kanske.... vi får se....

Här får ni 3 "före"-bilder och sen några på hur det blev sen. Det var riktigt trevligt att komma hem idag kan jag säga :) Liksom lättare att andas ;)

Kram på er!

Linda















Kommentarer

Tycker att det ser ut presic som i min hall,liiiiiiite för mycket grejer framme.;))))Men slutresultatet blev ju jättebra.:)))Kram Ulrika
Carina sa…
Håller fullständigt med....att en hund kan ha så mycket grejer....hos oss har han till och med en plats på klädbetjänten...hans stora vinteroverall hänger där....*ler lite generat*..några korgar och krokar....hrmm, en hund, alltså....(matte skakar på huvudet)
Det blev ju bra hos dig iallafall.

Populära inlägg