Blandad kompott

Den här helgen har innehållit allt möjligt trevligt. 
Vi har haft besök av goda vänners son, Joel som har hängt med Noa fredag till lördag. 
De spelade spel,  softade och gick på bio och såg Röjar Ralf.

Medan de var på bio åkte jag till blomsterlandet för att köpa mig lite vår.
Det gör ganska mycket att i ett nystädat hur få ställa ut lite nya tulpaner och i det här fallet även lite mysiga vårblommor. 

Noa och kompisen Oscar hade uppspelning på Läkarmissionens second handbutik.
De har pausmusik i cafedelen på lördagar och nu var det kulturskolans tur att stå för underhållningen. Bra träning :)


Grabbarna spelade 4-händigt för glada tanter och farbröder.
Man kan för en billig peng köpa smaskigt hembakt fikabröd i cafedelen.
En välbesökt second handbutik där behållningen går till ett bra ändamål!



Idag, söndag, hade vi familjegudstjänst i kyrkan och Ebba och kompisen 
Julia hade tränat in en dans med de små barnen på söndagsskolan. 
De var jätteduktiga!


Sen bar det av till gymnastikuppvisning där vi spanade in barnens kusin Bianca.
Oj vad många duktiga barn och ungdomar!


Bianca fyller 8 år i veckan så vi åkte hem dit på kalas efter uppvisningen.
Där fick vi god mat och fick gå en tipspromenad som födelsedagsbarnet ordnat. 



Bianca rättade noga och mitt lag kom på en delad 1:a plats! :)


Kladdkaka var jubilarens önskemål.
Funkar alltid! :)



Sen försvann de upp på tjejernas rum för lite kvalitetstid kusiner emellan.


Nu ligger vi på sängen här hemma med sista godisresterna från
 fredagsmyset och laddar inför nästa jobbvecka.
En kortvecka, 4 dagar sen har jag och barnen påsklov :)

Kram på er!
Linda


Kommentarer

Carina sa…
Så gott med bara 4-dagars arbetsvecka!, det har jag med! Härligt!Secondhand är bra, själv lämnar jag iväg allt mitt till en secondhand -butik där jag vet att allt, oavkortat, går till diverse ändamål. På den ena butiken går allt till en skola i Rumänien, och den andra butiken hjälper med allt möjligt, t ex brunnar med rent vatten. Känns gott att veta att man kan bidra på ett så enkelt sätt:)
Ha en toppengo´ vecka!
Kram
Vilken härlig och händelserik helg!

Ha en fin fin påsk!
Kram,
Regina
Fullt upp med andra ord, hoppas ni får en fin påskhelg nu med massa lediga dagar :)
Kram Helena

Populära inlägg