Mysigt men snorigt

Helgen som gick var maken i Stockholm för att springa Lidingöloppet.
Min svåger från Örebro skulle också springa.
 Då passade jag och syrran på att sammanstråla hemma hos mamma och pappa.
 Jag och barnen passade även på att fira Hugo som fyllt 8 år. 
Han önskade sig pengar, till skylandersgubbar eller iPad.
 Beror nog på hur mycket tålamod han har när det gäller att spara ;)


Det är inte så kul att ge pengar i ett kuvert till en 8-åring så jag och Ebba
 knåpade i hop en egen penga/godisbukett. 
En kruka med oasis att sticka blompinnarna i.


Pengar och godis fasttejpade på blompinnar


En vimpel med grattis på. 
Gjord i pappersromber vikta och limmade över ett snöre.
Busenkelt :)


Den uppskattades!


Någon mer som uppskattades det var mormor som äntligen kom hem från jobbet vid 16-tiden.
Molly tog genast plats för en mysstund.
Vi gjorde det enkelt för oss och köpte sushi och pizza
 för att ingen skulle behöva lägga så mycket tid i köket. 
Skönt :)


Ebba tog sig tid för småkusinerna och bakade chokladbollar.


Det är trixigt att få dom runda, det blir gärna lite korv över det hela ;)


Alva hade duktigt tvättat händerna och satt upp håret, 
precis som man ska när man ska baka!


Molly visar att hon har starka "rulla-chokladbollar-muskler" :)
Tycker mig även se spår av choklad runt munnen...

Vart efter dagen gick blev jag mer och mer förkyld.


Resten av helgen och måndagen spenderades i sängen men nu är jag på gång igen!
Frågan nu är bara, hur många har jag smittat ??

Kram på er!
Linda

Kommentarer

Ninnis sa…
En riktig myshelg att spara i livets bok....minnen som kan plockas fram när det känns tungt....=)

Kram Ninni

Populära inlägg