Alla ställen är bra utom dom dåliga...

Brukar ni gömma påskäggen?
När barnen var mindre gjorde vi skattjakt med ledtrådar som ledde fram till äggen.
Nu är dom stora och får inga ledtrådar, jag har bara gömt dom i huset :)
I år var det nog lite för enkelt tror jag för dom hittade dom väldigt snabbt.
Får vara lite klurigare nästa gång.

Vi har det soligt och fint här och trädgårdsarbetet har kommit i gång så sakteliga.
Jag hade sällskap av en ekorre häromdagen när jag var ute.
Han (eller hon, vad vet jag) var lite intresserad av de gamla rynkiga äpplet jag hade lagt ut till koltrasten. Men den vågade sig inte riktigt fram då. Lite senare var äpplet borta...

Idag hittade maken äpplet, kan du se det?


Kanske om vi går lite närmare?


Ännu lite närmare?


Där, högt uppe i eken i en klyka sitter det nu :)
Fiffigt !!

Annars njuter jag av scillorna nu.
Dom är ju överallt i trädgården men det gör inget, dom är lätta att rensa bort sen när dom har blommat klart i rabatterna. I gräsmattan flyter dom in i gräsmattan efter första klippningen.




Sååå fina!

Nu ska vi göra oss klara för en tur till landet.
Svärföräldrarna bjuder på påskmiddag :)

Hoppas ni har det gott och att solen skiner på er!
Kram Linda


Kommentarer

Vi har med en ekorre här, h*n återkommer vart år.. De är så fina..
Hoppas att din påskhelg varit bra..

Kram Mia

Populära inlägg