Äntligen lite vårkänslor!

Återigen en skön helg utan måsten. I like!

En mysig lördag i går med kaffestund med svärföräldrarna här hemma. 
Å sen middag och lördagsmys med mina föräldrar, syster, svåger och småkusinerna.
Ebba tog en tågtripp till Stockholm för att shoppa med sysslingen Estelle och 
sammanstrålade med oss andra lite senare på kvällen.

I dag har maken och jag flängt runt stan och kollat på utemöbler.
Vi vill ha en liten sittgrupp på altanen där vi kan dricka vårt kaffe.
De flesta är för stora... vi letar vidare...



Tyckte det var dags att piffa till det vid entrén också så lite penséer fick följa med hem.


Tindra tycker att det är härligt med vår. 
Skönt att kunna hänga med oss ut på tomten igen.
Hon börjar bli gammal nu, lite grå om nosen och lite tröttare blick.



En blåsippa har letat sig ut bland gatstenen. 
Lite ensamt kan jag tycka.



Så nu känns det lite piggare.
Lite vårligare  när man kommer hem från jobbet.




Får fylla på de andra krukorna lite längre fram.
Än kan det komma bakslag så jag väntar lite till.

Medan jag fixade blommorna har maken bytt däck på min lilla pärla 
och tvättat den på macken.
Det är kärlek det! :)

Sonen bakar muffins nu medan jag bloggar så förhoppningsvis 
får vi något gott till eftermiddagskaffet :)

Hoppas ni har en skön helg!
Kram Linda


Kommentarer

Carina sa…
Mmmmm, får en liten längtans tillbakablick när jag läser och ser på bilden med Tindra.....men nu har jag en liten buse som måste tas om hand, men det kan ändå inte ersätta min lilla änglahund.....Fina vårblommor och bilder.
Ha en skön vecka. Kram
I helgen ska jag nog börja förså lite plantor och plantera ut lite blommor...längtar.:)Kram Ulrika
My sa…
Dina blommor är jätte vackra :)
Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Populära inlägg