En solig påskvecka...



... är nu slut.
Dags att jobba igen. 
Tur man trivs på jobbet, lite tungt var de allt att kliva upp i morse ;)

Vi har haft fantastiskt väder, soligt och varmt.
I går satt vi ute och åt mat och drack kaffe tills klockan var efter åtta.
Supermysigt!

Maken har spikat nytt staket på baksidan av tomten. Det var så murket att vi tog ner det förra sommaren.  J han med att kapa upp allting och jag och barnen målade allt men sen kom hösten och orken tog slut. Nu var det ett lagom projekt att ta tag i under våra lediga dagar. Så nu är det på plats och färdigmålat. Kruxet nu är ju att planket runt uteplatsen under taket ser väldigt skabbigt ut nu när det är nytt staket och plank på ömsom sida. Hmmm måste nog åtgärdas tror jag....

 Jag har jobbat en del i trädgården, grävt runt lite i rabatterna och flyttat rabarberna till ett mer gynnsamt läge hoppas jag.

Alunrot är en växt som återkommer både här och där i trädgården.


Jag har flera olika färger och former.




De verkar trivas bra och sprider sig så där lagom.




En favorit som jag sticker näsan i så fort jag kommer åt är den här skönheten...


Eftersom maken är allergisk så kan jag inte ha hyacinter inne under julen.


Men i trädgården går det bättre. Han får hålla andan när han går förbi ;)



markduk och grus och söker sig mot ljuset.


Syrenhäcken är på gång med stora knoppar



Magnolian lika så, den ser vi fram emot!

Hoppas att er påskhelg har varit fin!
Kram Linda




Kommentarer

Inas sa…
Hej Linda!
Åh vad fina bilder och vilken fin blogg du har, det var ett tag sedan jag bloggade men jag kommer hit oftare nu hoppas jag. Ha en bra vecka kram
Ina
Carina sa…
Javisst har det varit en fantastisk helg! Jaså, ni håller på och grejar för fullt ni också, och det märkliga är att ju mer man gör desto mer ser man att man behöver göra....hrmmm. Det gamla ser mer än lovligt gammalt ut...

Populära inlägg