Sittplatser i trädgården

Jag har saknat en kaffehörna på altanen.
Någonstans där man kan sitta skönt och tillbakalutat. 
När jag i somras fyllde år fick jag en del slantar för att förverkliga detta.



Å så här blev det :)
En lagom stor möbel under takutsprånget framför vardagsrummet och köket.
Markisen är nästan alltid utevad en bit under sommaren för att vi inte ska få en bastu i vardagsrummet.
Det gör att möbeln står torrt hela tiden och vi behöver inte bära bort dynorna.


Perfekt för kaffepausen....


... Men jordgubbar och något kallt på kvällskvisten går också bra ;)


Det blev ett bra komplement till matgruppen under tak.


Nu har eleverna gått på sommarlov och jag har 3 studiedagar nästa vecka innan jag också får sommarlov! Efterlängtat! :)

Hoppas ni har det gott!

Kram Linda

Kommentarer

Vad mysigt ni har det.Vi håller på att fixa till en lite mindre pool....längtar.:) Kram Ulrika
Carina sa…
Åh vad snyggt ni har det! Jag har tyvärr inga uteplatser under tak, så jag får hoppas på uppehåll och noll blåst....hrmm...det är inte så ofta...jo uppehåll har vi haft i år, men blåst.....Glad sommar på dig.

Populära inlägg