Livet på landet och mördarsniglar!


En fin kväll i stugan fick jag idag!
Regnigt i morse men det blev en jättefin kväll!
Körde sonen till hans golfträning och sen till stugan för att kolla läget lite.
Stannade till vid båten för att kolla att den låg bra och sen upp till huset.


Mördarsniglarna hade börjat komma fram ur sina gömmor.
 Usch, fy och blä!
Har beställt en ny sorts snigelfälla genom en tjej i en av trädgårdsgrupperna jag är med i på Facebook. Kommer ut i handeln snart , men de ville ha några som testade den först och dessutom kommer med namnförslag... Vi får vad den kommer att heta så småningom...
Dessa riggade jag i stugan i kväll.


Lite öl i varje och sen på med locket!


De kan krypa in och drunkna. Regnar det så späds inte ölen ut.


På plats! Bara att vänta....


I väntan på att hämta upp sonen igen så satte jag mig i gungan som hänger i eken och läste min bok.


Filosoferade en stund....


Tindra njuter av att vara på landet :)


Finns mycket att spana på! Fåglar överallt :)


När det var dags att åka kunde jag inte låta bli att glutta i den ena fällan.
Det här fann jag under locket!
Det bådar gott det här!


Sen är det bara den äckliga detaljen kvar... Tömma den! Urk!

Hoppas ni har det bra!
Kram Linda


Kommentarer

Populära inlägg