Vilodagar i Torrevieja, Spanien

Lite mer bilder från semestern.
Vad värdefullt det är att få vila ibland. 
Att bara vara och ta dagen som den kommer.
Det här var vår första längre resa utan barnen och det kändes konstigt.
Men det var skönt att bara vara vi två också, att prata, bearbeta, planera och diskutera "vuxensaker".
Det har varit mycket för oss alla sen Jonas pappa gick bort i höstas, det här var välbehövligt :)


Första morgonen på plats i Torrevieja åt vi en torftig frukost av det vi köpt på en nattöppen liten chinobutik vid ankomsten vid midnatt. Morgonkaffet däremot blev desto bättre :)
Supergott, starkt och hett med stranden och några spanska damer som spelade boule som utsikt.
Här blev vi sittande en lååång stund :)


Sen tog vi en promenad i närområdet, ett fint område en liten bit in från Playa de los Locos.
Fina kvarter med välskötta trädgårdar.


Här är våra krukväxter som träd och buskar :)


Den här konstiga växten fick jag namnet på när jag la ut bilden på mitt instagram @vardagensguldkorn
Den heter callistemon men kallas även för lampbortse. Kolla in #callistemon på instagram för fler bilder på denna fantastiska blomma.


Fikusar i olika varianter är vanliga... Och kaktusarna ofta stora...




På kvällen gick vi på en restaurang som ligger i stan, på gatan bakom hippimarknaden och innan man kommer till vattenfallet och mosaiksofforna om man kommer från paseon och piren. Bahia heter den.
Lätt att missa då det nästan bara är ett hål i väggen. Men det är mycket större där inne än man tror, det är två våningar och på den nedre sitter man en halvtrappa ner från gatuplanet.

Maten var god, inte fantastisk, men bra och prisvärd. Framförallt uppskattade vi det personalen plussade på. Inget vi behövde betala för i slutänden alltså. Sangria medan vi läste menyn , sen gott bröd, salami och nötter, hoummus och rostat bröd medan vi väntade på förrätten.
Vi valde en ostbricka att dela på, den kunde vi lätt ha delat med oss av till 2 personer till ;)
Jag åt sen fläskfilemedaljonger med en jättegod svampsås, riktigt potatismos och äppelchutney med russin. Gott!


Till efterrätt beställde vi citronsorbet i cava. Mycket gott och läskande.
Perfekt avslut när man är supermätt. Den ska jag komma ihåg i sommar när det är varmt här hemma.
Medan vi väntade på kaffet och efterrätten fick vi in en liten tallrik med russin och lite portvin.
När vi bad om notan fick vi även lite cognac som avslut.
Otäckt starkt om ni frågar mig. Jag smuttade lite för artighetens skull.

Tror vi betalade ca 500 svenska kronor för oss båda.
Det tycker jag var ett bra pris!

Nä, nu måste jag ta tag i verkligheten här hemma. Tror familjen förväntar sig middag :)

Kommer kanske mer bilder framöver... Jag tog några stycken om jag säger så ;)

Kram Linda
















Kommentarer

Populära inlägg