Bananpannkakor


Så här på sommarlovet är jag och barnen ofta i ofas när det gäller måltiderna.
Jag vill ha lunch och dom vill ha frukost ;)
Bananpannkakor funkar som båda! 
Dessutom är dom glutenfria vilket passar dotterns IBS-mage bra. 

Snabbt och enkelt!
Idag var det bara till mig ( barnen sov fortfarande ) och det här receptet räcker gott som lunch.
Jag är proppmätt!

Bananpannkakor till 1 portion

1 mosad banan
2 ägg
Lite mald vanilj ( jag tog två varv med vaniljkvarnen men det fungerar med lite vaniljpulver eller vaniljsocker också)

Blanda allt och stek till små pannkakor eller plättar i valfri storlek.

Serveras med lite bär och ringlad honung eller sirap om man vill ha lite sötma ;)

Busenkelt!

Hoppas ni har en skön sommardag där ni är!
Kram Linda



Kommentarer

Populära inlägg