Våren är på gång!

Äntligen vänder det!
Idag har vi ändrat till sommartid, härligt!
Höst och vinter är inte mina årstider och jag har svårt att hitta ork och motivation till något mer än jobb och vardagsbestyr.
Men så fort ljuset kommer så börjar hjärnan jobba igen med olika projekt både inne och ute.
Trädgården börjar vakna till liv igen, hundbajset tinar fram och ger vårkänslor ;)

Strax efter jul tog jag tag i trädgårdssäsongens första uppgift.
Det var tid att beskära vinrankan.
Det är första gången jag gjort det så ordentligt men nu har den vuxit "klart" utifrån hur jag vill ha grundskotten så nu var det dags.


Jag kortade in alla skott in mot huvudstammen.


Så nu får vi se om det här blev rätt :)
Det visar sig framåt sommaren om den sätter nya klasar eller om jag var för hård.
Vi fick 20-talet klasar förra året. Det här blir 4:e säsongen och jag hoppas på något liknande...


Förra helgen njöt vi av detta gulliga väder!
Idag ska det enligt prognosen bli något liknande och upp mot 15 grader varmt.
Det ser vi fram emot :)


Vårt lilla yrväder Zelda har precis fyllt 1 år och nu måste jag träna mig på att inte referera till henne som "valpen" längre .


Söt som socker men sååå intensiv! Som att ha en bäbis igen.
Men det blir bättre och bättre, det intalar vi oss i alla fall ;)

Kram Linda

PS. Är betydligt flitigare på instagram ( heter Vardagensguldkorn där också) än här ;)




Kommentarer

Populära inlägg